Blue River - Clearwater

26 mei 2016 - Clearwater, Canada

Goedemorgen Canada, goedenavond Nederland,

Gisteren stond Clearwater en Wells Grey Provincial Park op de agenda. Inmiddels 480 km vanaf Jasper. Het ritje naar Clearwater was niet zo lang, maar de weg door het eerdergenoemde park is 65 km lang en leidt naar Clearwater Lake. Onderweg is er een aantal watervallen te bewonderen en zijn er trails uitgezet. Wandelen doe ik niet zo heel veel meer, omdat mijn linkerknie er geen trek meer in heeft. Je moet je ook voorstellen dat alles hier klimmen en afdalen is. Jammer, maar niks aan te doen. Heuveltje op duwt Willem me omhoog en heuveltje af houdt hij angstvallig mijn arm vast. We weten nl. beiden hoe het anders kan aflopen. De watervallen hebben we gezien en de weg naar het eerdergenoemde lake was een disaster. Halverwege die 65 km was het asfalt, denk ik, op en werd het een weg met kuilen en gaten. Het servies heeft het gelukkig weer gered, maar wij waren na dit ritje aardig gesloopt. Ik heb toch al zo veel bewondering voor Wimpie die deze hele tocht al achter het stuur heeft gezeten. Ik wil wel, hoor, maar ik mag niet. Protesteren doe ik maar niet.

Uiteraard gisteren ook stil gestaan bij de verjaardag van Arnold, Willem’s benjamin. 25 jaar alweer! We hopen dat je, ondanks onze afwezigheid, toch een fijne dag hebt gehad, Arnold!

Vandaag reizen we nog verder naar beneden af richting Kamloops. We hebben overigens onze route weer aangepast. In plaats van Whistler aan het einde van de trip sluiten we nu af met ruim 2 dagen Vancouver. Campground gereserveerd voor de kempert en met het OV naar Vancouver. Indien er nog mensen zijn met tips over de dingen die je gezien moet hebben in Vancouver dan horen we dat graag. Stanley Park, de hangbrug, Gastown, China Town en Robson Street staan al op het lijstje.

Maar zo ver is het nog lang niet. Eerst nog even genieten van de laatste twee dagen reizen naar Kamloops en via Cache Creek naar Vancouver.

Een vrouwtjes elkEn nog een elkIk zag twee beren............Blue RiverSpahats FallsMoul FallsHelmcken Falls

1. Linda:
    Geweldig mooi weer
    Ik geniet van jullie verhalen
  2. Arnold:
    27 mei 2016
    Pa kan iedere weg aan met die kamper. Toch pa? Ik heb een goede verjaardag gehad hoor. Lekker uit eten geweest en een filmpje gepakt. Zaterdag ga ik met de familie naar de entering dus dat komt wel goed. ;) veel plezier nog die laatste week. Groetjes
  3. Arnold:
    27 mei 2016
    En ik bedoelde efteling. Stomme autocorrectie haha