Jasper en omgeving

25 mei 2016 - Jasper, Canada

Een dag later dan gepland een kort stukje weer. WIFI is op deze locatie zo snel als dikke stront in een trechter, dus het duurt even voordat de pagina's geladen zijn en ik wat foto's hebben kunnen uploaden. Naarmate we weer afzakken naar de bewoonde wereld zal het wel beter gaan. Of niet. Relax! We zitten nu aan het ontbijt en gaan straks op pad richting Blue River.

Gisteren zijn we op, naar ons idee, het mooiste plekje op aarde geweest. Maligne Lake. Als je het ziet begrijp je gewoon niet waarom zoiets moois zo'n rare naam kan hebben. Maligne staat immers niet voor veel goeds. Op het meer hebben we een 'cruise' gedaan van 90 minuten en dat was zo mooi! Een meer dat, naarmate je verder komt, steeds mooier van kleur wordt en omringd is door gletsjers en bergkammen. En het was prachtig weer. Op de terugweg wilden we nog even stoppen voor een stuk bos dat afgefikt is. Een troosteloos, gehavend, maar vooral eenzaam beeld. Daar zagen we ons beertje. Al dagen kijken we er naar uit en geen beer te bekennen en dan ineens staat ie er. Gaaf! Helaas is het nu weer bewolkt, maar we klagen niet. Als we vanaf ons tafeltje naar buiten kijken liggen er twee elks in het gras. Dat hebben we in Zoetermeer niet.

We hebben natuurlijk wel wat gedoe achter de rug met de kempert en alsof het nog niet genoeg is hebben we nu geen stroom meer aan de rechterzijde van dat ding. Soms kan ik alleen maar denken aan mijn zwager Hans....want die weet zo veel....en wij zo weinig:-) van dat soort gedoe. Dus nu roosteren we het brood in de broodrooster op de leuning van de bank. Gevalletje snoertje te kort. En oppassen dat het niet een gevalletje afgefikte kempert wordt.

routeNet een sprookjeZo veel schoonheid is niet te bevattenBootje over het meerAh.....cute!Bear country it is

1. Erik:
    25 mei 2016
    Ondanks de ont-beering-en genoet ik elke keer weer van de verslagen. Houd vol! Mooie fotos overigens.