Vancouver!

29 mei 2016 - Vancouver, Canada

Na 3 dagen afzien voor wat betreft het niet of nauwelijks hebben van een (WIFI) verbinding en gewoonweg ontzettend veel regen zijn we vandaag na nog eens 576 km aangekomen op onze eindbestemming in Vancouver. We hebben ruim 3000 km gereden en zijn beiden aan vakantie toe. Grapje, hoor! Hoewel we ons meteen beter voelden bij de zonnestraaltjes in Vancouver. De 576 km die ik eerder noemde hebben we in 3 dagen gedaan. Eergisteren stonden we in Logan Lake en gisteren in Boston Bar. Het heeft niets met Boston van doen en zeer zeker niet met een bar. De Canadezen zijn nogal vreemd op het gebied van alcohol. Het wordt in de supermarkt niet verkocht en je moet er voor naar een liquor store, waar je vervolgens je fles in zo'n bruine papieren zak krijgt. Gisteren heeft het werkelijk waar de hele dag geregend inclusief de nacht. Vanochtend regende het nog en dan wordt zo'n camper wel ineens heel erg benauwend, want je kunt geen kant op. We hadden ook geen wifi en dat maakte dat we een soort van Skipbo marathon gehouden hebben. Erg gezellig, wijntje, kaasje, toastje.....en gekletter van de regen op het dak.  Vandaag hebben we de laatste 199 km afgelegd van Boston Bar  naar Burnaby via Hell's Gate, dat eigenlijk voor gisteren op het programma stond.

Hell's Gate is ook een plaatsje en je kunt daar met een airtram een stukje van de canyon oversteken waar de Fraser River behoorlijk woest is. Leuke bijkomstigheid: vandaag was het gratis.

En nu staan we dus op Burnaby Cariboo RV Park voor 3 nachten en van hieruit gaan we Vancouver verkennen. Vanmiddag al meteen op pad geweest en wat leuke bootjes gezien aan de kade bij Canada Place, waaronder De Noordam uit Rotterdam. Ben ik toch niet de enige Rotturdammurt. We hebben een stukje gelopen in Gastown, waar de bekende stoomklok staat. Erg leuk om een keer te zien. Voor de liefhebbers heb ik het gefilmd. http://youtu.be/u5CO6lKEtXk

Hoewel het einde van deze trip nu wel erg snel in zicht komt zijn we nog niet zo ver dat we kunnen zeggen dat het voorbij is. Alle indrukken moeten nog verwerkt worden en we gaan natuurlijk nog wel wat mooie dingen bekijken, zoals Stanley Park en de Capilano Suspension Bridge. Keep you posted!

Annie en Bob in de kempertTreinen genoeg hier.....Driving Miss PetraHell's GateHell's GateNeed I say more?De NoordamMisschien toch maar cruisen?Nederlandse biertjes.....

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl