Het grote aftellen is begonnen!

4 mei 2016 - Zoetermeer, Nederland

Aftellen!Nog 1 week, 13 uur, wat minuten en secondes en dan is het eindelijk zo ver! Vanaf augustus 2015 bezig met de voorbereiding. Natuurlijk eerst in ons hoofd en dan op papier. Dan de boeken, kaarten en nog meer papier, maar nog heel even en dan kunnen we alles dat al die tijd in ons hoofd zit gaan verwezenlijken.

Het 'niet-vergeten'-lijstje ligt op tafel en geleidelijk aan vinken we steeds meer af. Dat geeft ruimte. In de loop van de week komen de koffers tevoorschijn om gevuld te worden met kledingstukken voor alle seizoenen. Het enige waar we echt op hopen is dat de meren niet meer bevroren zullen zijn. Dat is enorm jammer voor de foto's. Nee, we zijn niet van plan om te gaan zwemmen.

Omdat het tegenwoordig allemaal zo'n gedoe is op luchthavens en dergelijke neem ik nooit een statief mee. Voor je het weet denken ze dat er een Kalasjnikov in die hoes zit, maar ik doe het nu toch maar wel. In de ruimbagage dan maar. Dat geeft, volgens ons, de minste 'ellende'.

Volgende week de diertjes wegbrengen. PeeWee naar zijn tweede ouders en Boris naar het kattenhotel in Rotterdam. En dan zijn we er echt klaar voor! Denk ik. Toch?