2 dagen in 1

19 mei 2016 - Canmore, Canada

Zoals ik eerder al aangaf is dit geen vakantie van een handdoekje en een strandbedje, maar ook geen vakantie van onbeperkt WIFI tot je beschikking hebben. Afgelopen twee dagen bestond voornamelijk uit bergen, bergen en nog eens bergen. Gisteren zijn we van Revelstoke naar Field gereden. De bedoeling was een overnachting in Golden, maar vanwege de weersomstandigheden, en het feit dat het kampeerseizoen hier eigenlijk pas vanaf aankomend weekend van start gaat waren de campgrounds gesloten. Daar sta je dan. Je hebt je huis en je hebben en houwen wel bij je, maar je kunt het niet zo maar even ergens neer zetten. Gelukkig zagen we op de weg terug naar geen-idee-wat-nu een aantal campers op een terrein staan. Dat bleek een campground zonder faciliteiten te zijn. En aangezien wij alles bij de hand hebben zijn we daar neergestreken. Geld in een envelopje en klaar is kees.

Vanochtend vroeg op pad richting Banff. Omdat de Canadezen een lang weekend in het vooruitzicht hebben is het erg druk met campers e.d. We hebben plekjes gereserveerd voor de komende dagen. Ook in Banff is veel van wat wij op het oog hebben nog dicht. Daarom zijn we iets verder doorgereden naar Canmore (richting Calgary). Daar staan we op een grote campground aan een kabbelend beekje met op de achtergrond een houtzagerij en een trein en naast ons een gezin met twee blaffende en jankende honden en 4 jengelende kinderen. Gezellig!

Sinds eergisteren hebben we een lekkage in de camper. Maar dat is als het goed is met behulp van de technische man van het verhuurbedrijf en de kennis en kunde van Petra en Willem Bever opgelost. Hopen we! Het weer zit sinds gisteren een beetje tegen. Het regent en het is koud. Onderweg hebben we zelfs tot onze enkels in de sneeuw gestaan. Grappig, hoor. Maar we klagen niet, want we zien iedere keer weer zulke mooie plaatjes. Morgen gaan we terug richting Banff om de Bow Valley Parkway te rijden. Ons plekje voor morgen en overmorgen is al geboekt. Daarna rijden we de Icefield Parkway op richting Jasper. Oh ja en daar schijn je helemaal geen bereik te hebben met je telefoon. Nah.....who cares?

route 18 mei 2016Sneeuw!DSC00429route 19 mei 2016

Emerald Lake

1. Linda:
    20 mei 2016
    Ik lees met plezier jullie blogs kijk alweer uit naar de volgende,, geweldig wat mooi.
    Heel veel plezier en succes met de lekkende camper
  2. Eric de Jongh:
    20 mei 2016
    Petra en Willem, leuk om jullie reisverslagen te lezen. Heel fijne vakantie en ik hoop voor jullie dat het weer een stukje beter wordt.. Groet
  3. Ton van der Sman:
    20 mei 2016
    Leuk jullie berichten te lezen. Je weet het Willem, Canada heeft een bij mij iets speciaals. Ben een beetje jaloers.