Kelowna - Revelstoke

17 mei 2016 - Revelstoke, Canada

Ook vandaag weer om een uur of 5 wakker, maar dan heb je wel wat aan je dag, hoor. Vanochtend na het douchen en ontbijten in ons huis op wielen zijn we op pad gegaan naar  Revelstoke National Park. Onderweg uiteraard een aantal stops gemaakt, zoals bij Craigellachie (treinengeneuzel) en Three Valley Gap. Dat laatste is een zgn. ghost town, maar het is niets meer dan een soort van museum. Leuk om even door heen te wandelen en ook hier veel aandacht voor de trein.

Rond een uur of twee zijn we aangekomen in Revelstoke. We zijn iets verder doorgereden en hebben een plekje gevonden op Williamson Lake Park. Een campground in een rustige omgeving aan een van de  vele meren. Na het reserveren van onze plek zijn we meteen doorgereden naar de VVV van Revelstoke. Helaas is de Meadows in the Sky Parkway vanwege sneeuwval gesloten, maar vanaf zaterdag is hij weer open. Dat is echt jammer, want het uitzicht moet daar geweldig zijn, Na 26 km stijgen en tig haarspeldbochten. Ook twee korte wandelingen die we willen doen in het park zijn niet mogelijk. Morgen gaan we toch even kijken of het echt zo erg is als men zegt.

Dan maar naar de dam, waar het informatiecentrum ook dicht is. Je kunt beter vragen wat er wel open is. Ja ja, het treinmuseum! De dam is indrukwekkend, maar erg dichtbij komen is geen optie. We vervolgen onze weg naar het begin van de gesloten Meadows in the Sky Parkway en gaan een stukje wandelen. We doen de Inspiration Woods trail. 3,5 kilometer lopen in dichtbegroeide omgeving vol met stronken, keien, stenen en watertjes. Ik zal jullie de details besparen, maar ik ben gewoon twee keer plat op mijn bek gevallen. Waarbij ik de tweede keer ook ternauwernood mijn camera moest redden. En Willem mij. Het resultaat: een geredde camera, maar een bloeduitstorting op mijn arm door de greep van mijn lieftallige echtgenoot. En weinig inspiratie aan overgehouden.

De dag afgesloten met een lekkere maaltijd buiten de deur,  want koken zag ik niet meer zitten. Na het eten loop ik de deur van het restaurant uit en wat denk je? Ik verzwik mijn enkel en lig bijna weer op mijn plaat.....Nu gaan we een wijntje doen en een fikkie stoken! Morgen op weg  naar Golden!

Kelowna - RevelstokeViewpoint Kelowna20160517_131659Revelstoke stuwdamInspiration Woodshttp://www.youtube.com/watch?v=1EL7VQ-ST6I&feature=youtu.be

1. Els:
    18 mei 2016
    Jammer, dat jullie niet alles kunnen doen wat je plan was. En ook geen dingen doen die je niet van plan was, zoals 2x op je plaat gaan!!! Wees voorzichtig! Geniet er verder van!