Princeton - Osoyoos - Kelowna

16 mei 2016 - Kelowna, Canada

Eindelijk heb ik uit kunnen slapen. Ik werd niet om 4 uur wakker, maar om 5 uur. Het zijn lange dagen en tegen de tijd dat het donker wordt val ik om. Het is geen vakantie als in een handdoekje op een bedje en bakken maar. Aan de andere kant zien we ontzettende mooie landschappen. Het is telkens alsof je in een ansichtkaart rijdt. Vanochtend voor vertrek de inhoud van de tanks gedumpt. Klinkt heel erg interessant, maar het is niets meer dan het lozen van lichaamsvloeistoffen en gebruikt water. Het moet overigens wel volgens een vast patroon gebeuren, maar een kind kan de was doen.

Om een uur of 8 zijn we op weg gegaan richting Osoyoos met onderweg verschillende Indianenreservaten, maar Winnetou of Klukkluk hebben we niet gezien. Wel heel veel meren, riviertjes, druiven, fruit en wijnhandel. De Okanaganvalley staat bekend om de fruitteelt en het druivensap met een vleugje alcohol.

We hebben vandaag 244 km gereden en dat was de langste afstand tot nu toe op 1 dag, maar we zijn natuurlijk nog maar net begonnen. Ons kampement hebben we dit keer opgeslagen op een veld bij een appel boomgaard. Gelukkig horen we dit keer geen geraas van voorbij razende auto's, maar wel het geluid van krekels. Ik weet niet wat ik persoonlijk liever hoor.

Morgen gaan we op pad naar Revelstoke en dat is meteen ook het voorportaal voor de Rockies. Tot zo ver Canada....

Skaha LakeDaar ga je voor....The viewPrinceton Osoyoos Kelowna