Kamperen is.....creperen!

20 mei 2016 - Banff, Canada

Een veel gehoorde kreet en natuurlijk helemaal waar. Zo lang alles goed gaat en er geen kleine tegenslagen zijn en het weer ook meewerkt is het leuk en dolle pret, maar zodra het zeikregent, koud is en de verwarming het niet (meer) doet wordt het een ander verhaal. Ik dacht dat die mevrouw van het verhuurbedrijf zei dat het een gloednieuwe camper was. Dan wel 1 met kinderziektes. Vanmiddag onder mailbegeleiding van de technische dienst de zijkant van de camper opengemaakt, maar helaas; de verwarming werkt nog steeds niet. Morgen maar een elektrisch kacheltje kopen, want dit is niet fijn. Ook de waterslang van kraan naar camper heeft het begeven en die moet ook vervangen worden. Het gaat echt lekker hier. Ach, we mogen eigenlijk niet klagen. We zien iedere dag zo veel moois. Eigenlijk valt dat niet eens in woorden te vatten en je zou het zelf moeten zien. Vanochtend zijn we richting Lake Louise vertrokken vanuit Canmore over de Bow Valley Parkway. Mooie route! We hebben de lage en hoge watervallen in Johnston Canyon bezocht. Daarna moest ik aan de zuurstof. Vervolgens zijn we, omdat de zon heel even doorbrak, doorgereden naar Lake Louise. Wat een mooi meer! En wat een drukte.

Je kon op het meer peddelen in een kano a 75 Canadese Dollar per half uur. Ze zijn gek! Niet gedaan dus en omdat we nog moesten sleutelen aan ons huis redelijk op tijd naar de volgende campground gereden. Terug naar Banff, maar nu over Hwy 1. Hier blijven we 2 nachten staan. Morgen eerst naar een hardware store voor de kachel en een waterslang (de onkosten worden vergoed) en dan weer door naar Lake Louise, maar dan het stadje. Mocht er nog tijd over zijn misschien een uitstapje naar Kootenay Park, maar dat zien we morgen wel.

We vermaken ons prima en weten soms niet eens welke dag het is. Dat is een goed teken. Hoewel het ook de aankondiging voor een acute Alzheimer kan zijn. We hebben nu ruim 1400 km gereden en Willem krijgt het gevaarte steeds meer onder controle. Jammer genoeg vergeten we zo nu en dan de checks te doen voordat we wegrijden. Dat resulteerde vanochtend in rondvliegend servies. De kastjes zaten niet goed dicht. Gelukkig niks gebroken:-)

Johnston CanyonJohnston CanyonHou tegen!Lake LouiseKkoooud

De laatste foto is met telelens genomen en is de berg die je op de achtergrond op de foto van Lake Louise ziet. Er ligt een aardige berg sneeuw nog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arnold:
    21 mei 2016
    Ziet er leuk uit. Jammer van al die tegenvallers :( ik begrijp dat pa niet in zijn eentje die boom aan de kant gezet heeft haha. Hopelijk gaat alles een stuk vloeiender en comfortabeler na het kopen van die kachel.